Přechod Nízkých Tater - poslední 5. část

5. listopadu 2007 v 11:19 |  v botách
4.7.2007
V noci začalo děsně cabit. Jirka každou chvíli vstával otvírat a zavírat okno, protože když začala průtrž, tak pršelo dovnitř a když zavřel, bylo tam vedro.

Probouzíme se opět do mlhy. Chvílema prší. Vaříme si na zápraží snídani - ovesnou kaši a kafe a přemýšlíme, kam dneska půjdeme. Předpověď není zrovna lichotivá a před sebou máme pouze cestu do Hiadielského sedla s plánovaným bivakováním a pak sestup do Donoval. Bylo nám ale jasné, že v tomhle počasí nemá smysl pokračovat a spát venku, tak se dohadujeme, kudy tudy jinam. Verdikt zní - ukončíme cestu v Liptovské Lužné, tzn. jdeme 2,5h ještě po červené a dále pokračujeme po žluté až do vsi..
Vidíme sotva na 5m před sebe a cestou začíná navíc znova pršet. Navlíkáme ponča a šustíme v nich dál. Jak dopadaly kapky na pláštěnku, znělo mi to, jako bych byla ve stanu a čekala až déšť přestane. Realita byla ale jiná. Kalhoty máme promočené a v botách se nám dělají rybníčky. Už jen vysadit kapry. Jirka se rozhodl vyměnit pončo za "šprcku". Málem jsem se počůrala smíchy, protože když se do ní nasoukal, nemohl se vůbec pohybovat ani rukama hýbat. Jeho pohyby byly velmi podobné tučňákovým a tak se převlékal zase zpátky.
Mlha nebo spíš mrak pomalu ustupuje, ale prší pořád. Potkáváme další postavy v pláštěnkách, které jdou opačným směrem. Konečně střetáváme žlutou, která vede do Lužné. Vesnice je samozřejmě pod horama, takže před sebou máme prudký dvouhodinový sestup. Nějak nám ale nebylo jasné, co má na cestě trvat 2h, když vesnice je v dohledu. Vzápětí jsme pochopili - podél cesty se modralo tisíce borůvek… ;) S mou láskou k borůvkám se divím, že nám to netrvalo hodiny tři.
S fialovými papulami jsme docílili Lužné. Autobus do Ružoberoka měl jet za hodinu, tak jsme se stavili na čaj a bramborovou placku v hospodě. Na nádraží v Ružomberoku se naše cesty rozdělili a Honza s Evou jeli už v pět do Brna a my čekali na vlak až do 20:46 zase v hospodě.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.