Korsika na kole - 3.část

4. října 2007 v 22:15 | Péťa |  na kole
SOBOTA ( 83 km)
Brzké vstávání v 7h nám bylo naprd, protože jsme opět vyjížděli mezi pár posledními. Sjíždíme z kopečka po D81 do Cargése. V městečku bylo poměrně živo a hustší provoz. Hustší provoz nás koneckonců provázel celou dnešní cestu.

Konečně potkáváme někoho od nás - Štěpánku a Áju. Jedeme napřed a pokračujeme podél pobřeží s plážemi i skalisky do Sagone. Když projíždíme pod jakousi zříceninou za Sagone, posílá nás Jiřina s Láďou vykoupat se na úžasnou pláž. Jelikož tam skoro nikdo nebyl, vlezli jsme do moře nazí. Mezitím nás samozřejmě zase všichni předjeli.
Kousíček za plážičkou začal slibovaný krpál na Col de S. Bastiano (684 m.n.m.). No nebylo to zas tak hrozný, ale děsně dlouhý. Skoro na vrcholu potkáváme řidiče, v jehož obličeji byl vidět výraz uznání, v mé závisti. Zastavujeme a doplňujeme cukry. Pro sjezd do Ajaccia si vybíráme méně frekventovanou D61, ale za to kopcovitější a delší trasu. Užíváme si úžasné serpentýnky a vysokou rychlost.
Ajaccio, současné hlavní město Korsiky a rodné město Napoleona Bonaparte, bylo založeno Řeky roku 564 př. Kristem. Jeho název se odvozuje od římského slova adjaccium, což v překladu znamená místo odpočinku. V zimě v něm totiž odpočívali pastýři z hor, kteří zde zároveň prodávali vlnu a vlněné výrobky.
V Ajacciu přijíždíme na kruhák a snažíme se dostat na místo srazu. Pro jistotu se ptáme lidí v autě zaparkovaném v odstavném pruhu na cestu.Velmi ochotně s námi mluví anglicky a vůbec celkově byli moc ochotní, až to bylo divné. Můj dojem byl správný - nebyli to Frantíci ale Kanaďané a cestu hledali stejně jako my. Nacházíme autobus, obědváme a po chvilce slunění vyrážíme se skupinkou směr kempík po D55. Všichni dračili, ani zastávky nedělali a trasa navíc nebyla vůbec pěkná. Tak mě to trochu otrávilo. Do kempu La Vallee ve Verghia nakonec dojíždíme dřív než jsme čekali.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.