Korsika na kole - závěrečná 9. část

12. října 2007 v 11:12 | Péťa |  na kole
PÁTEK ( 44 km)
Celou noc nám kapky bubnovaly do stanu a vítr fičel o stošest. Ráno se už ale na nás culilo sluníčko, mraky odpluly ale bohužel špatným směrem. Přesunuly se na Cap Corse - severní výběžek - podél kterého vede dnešní trasa. Markéta rozhodla vyčkat do 11h, jestli se to tam nezlepší. V 11h se odhlasovalo, že zůstaneme v kempu anebudeme riskovat další promoknutí. Škoda, byla jsem proti, ale jaksi nás pár bylo přehlasováno. Takže stan, který už jsme zabalili, můžeme stavět znova.

Okolo 12h se vydáváme na krátký výlet podél pobřeží po D80. Za nádhernou vesnicí Patrimonio na svazích Nebbia, osázených vyhlášenými vinicemi, začíná skutečný Cap Corse s nevšední osadou Nonza, kam máme namířeno. Sluníčko paří, ale k tomu děsně fouká protivítr. Jede to ztuha, vítr se mnou mele ze strany na stranu. Pozorujeme vlny na moři a vybíráme písečnou pláž ke koupání resp. řádění. Na jedné takové se potkáváme s rodinkou a Radim s Jirkou jdou odvážně řádit do vln.
Houpáky podél pobřeží dojíždíme do Nonzya těšíme se, že cestou zpátky nám bude vítr fučet do zad. Tato vesnice je postavená na úbočích Monte Stella. Ve vsi můžeme narazit na dvě historické památky - kostel Svaté Lucie, nazvaný podle mladé mučednice ze vsi, umučené v roce 303 a věž, které se říká Paoline nebo také věž Nonza. Ta se prý proslavila díky tomu, že Jacques Casella dokázal sám ve věži odolat přesile 1200 mužů.
Poseděli jsme na náměstíčku u kávy a piva a pak si hned přes ulici dali paniny. Zpátky jsme jeli stejnou cestou a proti větru - Murphyho zákony platí všude. V kempu odkládáme kola, provádíme očistu a jdeme se projít do města. Jdeme na hrad, který vypadá spíš jak Rotunda a nakupujeme nějaké mlsky na večer. Přestože to byl večer poslední, poseděli jsme jen do desíti. Stará garda pařila dlouho do rána u vínka a u kytary.
SOBOTA A NEDĚLE
Balíme a jedeme domu. Nějak se mi o tom nechce rozepisovat, odjezdy jsou vždycky smutné.
Děsně mě taky zajímalo, jak silný že to vlastně foukal vítr, když to mojí maličkost málem sfouklo z útesu a tak jsem zapátrala a stáhla rozpis za celou naši dovolenou společně s teplotou - je to z oblasti Calvi, takže alespoň pro představu vzhledem k naší nestálosti.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.