Korsika na kole - 1. část

3. října 2007 v 8:24 | Péťa |  na kole
KORSIKA NA KOLECH
19. - 30. 9. 2007
Vydáváme se s agenturou Extrem Tour na Korsiku neboli Ostrov krásy či Pohoří v moři trochu šlápnout do pedálů.

Korsika byla osídlena již před více než 5000 lety. Kultury prehistorické doby po sobě jako památku zanechaly megalitické stavby - dolmeny a menhiry. Ve starověku se zde vystřídali Řekové, Féničané, Kartaginci a Římané. V období římského císařství byly na Korsiku posílány do vyhnanství nepohodlné osoby - nedobrovolně tu pobýval i filozof Seneca. Ve středověku bojovaly o nadvládu nad Korsikou italské městské státy Janov a Pisa: Janované zvítězili a ostrov byl v jejich držení po několik staletí (1284-1768). Korsičané, kteří se vždy považovali za samostatný národ, cizí nadvládu těžko snášeli. R.1755 zde vypuklo všeobecné povstání, které vedl Pascal Paoli. Korsika vyhlásila nezávislost, Corte se stalo sídelním městem. Janované neúspěšný boj proti Korsičanům vzdali a ostrov r.1768 prodali Francii. Silnému protivníkovi již Paoli vzdorovat nedokázal a po 14 letech samostatnosti se Korsika stala součástí Francie. Boj za nezávislost však Korsičané nikdy zcela nevzdali. V r.1982 byl Korsice přiznán zvláštní status, od r.1992 má prakticky autonomii. Korsičtina (jazyk blízký italštině) je druhým úředním jazykem, místní názvy jsou dvojjazyčné. Úplná nezávislost ostrova je cílem teroristické organizace FLNC (Fronta národního osvobození Korsiky), která se zviditelňuje hlavně pumovými útoky proti státním úřadům.
1. a2. den
STŘEDA A ČTVRTEK (25 km)
Balilo se zase na poslední chvíli a odcházelo z domova jakbysmet. S kolama a ověšení báglama a taškou se žrádlem jsme se namáčkli do metra. Na Radlickou přijíždíme dostatečně včas. Narvali jsme batohy do kufru a jídlo z tašky přemístili do přepravky. Jirka zjistil, že jsme doma nechali náhradní plášť a chce ho jet koupit. Odbíhá k metru, ale co by dup se vrací zpátky, protože by to prý nestihl. Stihl - čekáme totiž ještě hodinu po plánovaném odjezdu na minibus, svoz lidí ze severu. Kdo to ale mohl tušit, že.
Konečně vyrážíme. Naši šoféři jsou Markéta a Matěj. Cesta do Plzně, kde jsme nabírali další cyklisty, uběhla rychle. Jirka si koupil úžasnou novou čelovku s 18 diodama - svítí jako blázen. Poslední předhraniční zastávka na Rozvadově a už jsme v Německu, Rakousku, Itálii, kde jsme měli potyčku s kamioňákem, který na nás zavolal policii, a v přístavu Livorno. Jelikož jsme přijeli o dost dřív, než bylo nutné na nalodění na trajekt, vytahujeme karimatky a spacáky a dospáváme se na chodníku. Po té několikahodinové cestě autobusem to byla úleva. V 9h odjíždí trajekt do Bastie, cesta trvá 4h, dost času na další pospávání. Okolo 11h začíná sluníčko tak pařit, že už se na něm spát nedá a tak pozoruji vlny a kecám s Katkou až do Bastie.
Je fakt nádherně a tak se v Bastii jdeme vykoupat do moře, abysme před prvním nasednutím do sedla byli krásně svěží. Matěj nás odváží do Francarda (340 m.n.m.), odkud už jsme (kdo chtěl) do kempu kempíčku jeli kolmo. Trasa byla kolem 25 km a celá do kopce.
Jedeme po silnici D84, která se po chvíli začíná vlnit a vine se po úbočí skal nejdivočejším kaňonem ostrova - Scala di santa Regina. Protéká jím nejdelší řeka Golo, která překonává na úseku 21km výškový rozdíl 555m. Kopec je pozvolný, takže se to převýšení dá zmáknout. Cestou způsobuji "trafic jam", když zastavuji u jedné z krav stojících okolo silnice, abych počkala na Jirku. Krávě jsem se evidentně nelíbila a tak odpochodovala středem silnice na druhou stranu mostu auta neauta.
Na konci kaňonu vlevo leží přehrada Lac de Calacuccia a městečko Calacuccia, kam za necelé 2h vjíždíme, nakupujeme pečivo a téměř po čuchu jedeme do kempu Acquaviva (hned první den nás položili vedle hřbitova :D). Markéta s Janou už začaly grilovat a kemp byl zaplaven vůní klobásek. Postavili jsme stany a sešli se na společné hostině. Jirkův návrh na seznamovací hru se neujal, ale Jirku si všichni zapamatovali :D.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 George George | 3. října 2007 v 13:24 | Reagovat

Moje milá, zlatá - to nás chceš takhle napínat?! Pěkně to šoupni celé na net ať si počteme! A žádné - tajnosti - měli jsme konflikt s Policii, návrh na seznamování se neujal.... Chceme vědět jak a proč. A propo - je dobré se začít otužovat. Vavřinečák čeká. Váhavci už jet nemohou, je vyprodáno!!!

2 Kamila Kamila | E-mail | 3. října 2007 v 14:44 | Reagovat

Nazdárek Péťo, jóóó, Georgík má pravdu. Nenapínej nás a kliďo se rozepiš víc. Normálně si nepamatuji, že Jiřík měl návrh hrát seznamovací hru. To je mi ale překvápko, asi jsem měla ty klobásy i v uších :-))). 1. a 2.den más supr zpracované, už se těším na další dny. Tak makej, ať je to co nejdřív ))).

3 Péťa Péťa | 3. října 2007 v 22:11 | Reagovat

A to si myslíte, že nemám nic jiného na práci? :D Pěkně vás nechám napnutý jako struny :)

George: policii na nás zavolal italský šofér kamiónu, protože se rozhodl, že mu náš autobus zaparkovaný u benzínky brání v průjezdu. Děsně rozmachoval rukama, pořád blikal a troubil a nenechal si nic vysvětlit. Ani se o to nepokusil, přestože jsme mu nakonec trošku cukli. Policajti nám nakonec nakázali to přeparkovat a ital byl konečně spokojenej.

Kamča: no jo, tos něco prošvihla. ta hra je skvělá a jména lidí se naučíš jak násobilku :D

4 Monika Monika | 4. října 2007 v 14:07 | Reagovat

Nádhera...Začínáme trénovat a příště vyrážíme :o) (vzkaz pro každého Bolka i Lolka)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama